Πόσες θερμίδες καταναλώνουμε με την σωματική άσκηση

Άσκηση


Δεδομένου ότι η κάθε μέρα έχει 1440 λεπτά, θα μπορούσαμε άραγε να αφιερώσουμε 30 από αυτά στην φυσική μας κατάσταση;

Οι περισσότερες έρευνες συνιστούν στους υγιείς ενήλικες να ασκούνται σε μέτριο ρυθμό για τουλάχιστον 30 λεπτά, 5 φορές την εβδομάδα.

Η γυμναστική πρέπει να αποτελεί τρόπο ζωής και όχι μία μανία που εμφανίζεται κάθε Απρίλιο λίγο πριν βγούμε στην παραλία

Πριν αποφασίσουμε ποιο είδος άσκησης θέλουμε να ακολούθησουμε, πρέπει πρώτα να εντοπίσουμε το είδος που ταιριάζει στις ανάγκες μας. Για παράδειγμα, αν κάποιος πάσχει από διαβήτη, οι επιστήμονες προτείνουν το γρήγορο περπάτημα, την κολύμβηση ή και το ποδήλατο σαν είδη άσκησης που βοηθούν στον καλύτερο έλεγχο του σακχάρου.

Με ποιο είδος άσκησης θα κάψουμε τις περισσότερες θερμίδες;

Πρώτα από όλα, να σημειώσουμε ότι κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός. Οπότε για παράδειγμα , κάποιος που είναι υπέρβαρος θα χάσει στον ίδιο χρόνο άσκησης και έντασης, περισσότερες θερμίδες από κάποιον που ζυγίζει κανονικά κιλά.

Η ηλικία, το φύλο, ο βασικός μεταβολισμός η φυσική κατάσταση, είναι παράμετροι που επηρεάζουν πόσες θερμίδες θα κάψει κάποιος σε 30 λεπτά περπάτημα για παράδειγμα.

Είναι γνωστό πως 3.500 θερμίδες αντιστοιχούν σε 450 γραμμάρια λίπους. Αυτό σημαίνει ότι για να χάσει κάποιος μισό κιλό περίπου, θα πρέπει να κάψει 3.500 θερμίδες περισσότερες από τον βασικό μεταβολισμό του.

Η καθηγήτρια Barbara Ainsworth, από το πανεπιστήμιο της Αριζόνα, ανέπτυξε μία μέθοδο ομαδοποίησης και κωδικοποίησης των φυσικών δριαστηριοτήτων σε σχέση με τις τιμές των μεταβολικών ισοδυνάμων.

Ενδεικτικά, για έναν ενήλικα που ζυγίζει 91 κιλά, αναφέρονται παρακάτω οι θερμίδες που καταναλώνει σε 1 ώρα άσκησης :

Είδος άσκησης Θερμίδες που καταναλώνονται ανά ώρα (kcal/ hr)
Αεροβια άσκηση, χαμηλής έντασης 455
Αγώνας μπάσκετ 728
Ποδήλατο με ταχύτητα 16 χμ/ ώρα 364
Χορός 273
Τρέξιμο με ταχύτητα 8 χμ/ ώρα 755
Κολύμβηση 528
Περπάτημα μέτριας έντασης 391

Είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε πως οι τιμές αυτες εξαρτωνται και από άλλους παράγοντες όπως η μυϊκή μάζα, η ηλικία, το φύλο κλπ.

Παρόλο που η σωματική δραστηριότητα έχει κυρίως θετικές επιδράσεις στην λειτουργία του οργανισμού, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε όμως ότι η υπερβολική άσκηση όταν το σώμα δεν είναι συνηθισμένο σε αυτή, μπορεί να οδηγήσει σε μυοσκελετικές κακώσεις όπως επίσης και σε καρδιακές επιπλοκές αν υπάρχει υποκείμενη καρδιοπάθεια.

Ας ελπίσουμε βεβαίως, πως ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι θα αυξήσουν την φυσική τους δραστηριότητα και θα χρησιμοποιήσουν τη γυμναστική σαν ένα εργαλείο κατά της παχυσαρκίας, των καρδιαγγειακών νοσημάτων και πολλών ακόμα διαταραχών.

Ας μην ξεχνάμε πως η άσκηση αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που οδηγούν στην απώλεια βάρους.

Πηγή neadiatrofis.gr